ריהאנה מדברת על גזע וגזענות

"אבי חצי שחור, חצי לבן", אמרה הזמרת והמעצבת. "אמא שלי שחורה מדרום אמריקה. ראיתי גיוון כבר מהבית. זה כל מה שידעתי."

 

בראיון למגזין הסטייל של הניו יורק טיימס, ריהאנה נפתחה לגבי ההשראה שמאחורי ההקמה של Fenty, בית האופנה היוקרתי החדש שלה, וכיצד היכולת שלה להכיל אנשים שונים סייעה לה לבנות את העסק.

 

המותגים השונים שלה, הכוללים מותג מוצרי טיפוח ויופי וקו הלבשה תחתונה ייחודי, שינו את האופן שבו נשים שחורות נחשבות כצרכניות. Fenty Beauty, למשל, הועלה לראשונה עם 40 גוונים, שרבים מהם נועדו לעור כהה ולא היו זמינים קודם לכן.

 

"בילדותי ונערותי רציתי להיות כהה יותר, תמיד," אמרה ריהאנה, "אז איפור לא היה דבר שחשבתי עליו. אפילו לא ידעתי עד כמה זה גרוע, החלל בשוק שקשור למייק אפים בגוונים כהים, כי כל מה שראיתי זה נשים שחורות מתאפרות."

 

מאז, ריהאנה הוסיפה עשרה גווני יסוד נוספים לקו האיפור שלה, והיא מתכננת להרחיב אותו עוד יותר. עם Fenty Beauty, היא הציעה לנשים שחורות משהו שלא יכלו למצוא על המדפים בשום מקום.

 

המותג זכה לשבחים על היותו פונה לקהל נשים בעלות גווני עור שונים, החל מגוונים עשירים וכהים מאוד ועד גוונים בהירים מאוד. חנויות חוו מחסור באספקה ​​זמן קצר לאחר שהמוצרים של ריהאנה הגיחו לשוק.

 

"מה שלא ציפיתי לו זה האופן שבו אנשים התרגשו באיתור גוון העור שלהם על המדף, שזה היה רגע פורץ דרך", אמרה ריהאנה למגזין ווג בשנת 2018. "כאישה שחורה, לא הייתי יכולה לחיות עם עצמי אם לא הייתי עושה את זה."

 

נשים שחורות מקבלות יחס של כלאחר יד בכל מה שקשור למותגי היופי. מרבית ההשקות של המוצרים השונים מורכבות ממגוון של גוונים בהירים יותר, תוך הבטחה שגוונים כהים יותר יגיעו במהדורה מאוחרת, או כחלק מקו מוצרים נפרד.

 

אבל מבחינת כוכבת הפופ, הגיוון איננו עוד משהו שולי, אלא זו המציאות שלה. "במשפחה שלי, אבי חצי שחור, חצי לבן", אמרה ריהאנה. "אמא שלי שחורה מדרום אמריקה. ראיתי הרבה גיוון בחיי. זה כל מה שידעתי."

 

"אתה הולך להיות שחור בכל מקום שאתה הולך אליו. ואני לא יודעת אם זה מצער או משמח כי אני אוהבת להיות שחורה."

 

ובעוד שריהאנה מבקשת להכיל אנשים מכל המינים, הצורות והגדלים, מבחינתה, השחור שלה הוא לא מה שמעלה ומרומם את המוצרים שלה.

 

"אני לא יודעת אם זה גורם לאנשים אי נוחות או לא, אבל זה אפילו לא העסק שלי", אמרה. "אני יודעת שהסיבה שאני כאן היא לא בגלל שאני שחורה, אלא בגלל מה שיש לי להציע. בזה הלקוחות שלי משקיעים."

 

ואכן, אנשים רבים מושקעים בעסק: ענקית היוקרה LVMH, האנשים שיכולים סוף סוף למצוא את גווניהם כשהם מחפשים מייק אפ, הנשים שמרגישות בנוח בהלבשה התחתונה שלה, ואולי יותר מכל, המעריצים שלה.